Voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
Gratis verzending vanaf 50 euro!
Gratis retourneren binnen 14 dagen
Veilig betalen met IDEAL & MrCash
Trek | Session 9 X01

TREK Session 9 X01 R2 Team

TREK Session 9 X01 R2 Team
TREK Session 9 X01 R2 Team TREK Session 9 X01 R2 Team TREK Session 9 X01 R2 Team
Trek | Session 9 X01

TREK Session 9 X01 R2 Team

7.999,

Versturen

U kunt nu reserveren! Het is bij dit model mogelijk om de fiets te reserveren. Wij nemen dan eerst contact met u op om de juiste maten door te nemen, alvorens wij de bestelling actief maken. Tevens kunnen we u dan gelijk melden wanneer de fiets voor u gereed staat.

Beschrijving

De Session 9 is een stevige en rijklare downhill-mountainbike met een robuust aluminium frame. Het veersysteem heeft een hoog draaipunt en dat zorgt voor meer wendbaarheid, vertrouwen en brute snelheid op de meest uitdagende trails. Hij is gebouwd met ons beste DH-veringssysteem, een topklasse aandrijfsysteem en zeer krachtige Code RSC-remmen. 

Jij. Houdt van. Snelheid. En je zoekt een robuuste downhill-fiets die niet terugschrikt van zwaar gebruik. Je wilt een slimmer en sneller werkend veersysteem waarmee je onder alle omstandigheden de controle behoudt. Dat betekent niks meer of minder dan een topklasse voorvork, achterdemper en remmen.

Een solide aluminium frame, 200 mm achtervering dankzij een RockShox Super Deluxe Ultimate DH RC2-achterdemper, 200 mm RockShox Boxxer Ultimate voorvork met DebonAir+ luchtvering en Charger 2.1 RC2-demper, Code RSC-remmen met vier remzuigers, SRAM X01 DH 7-speed aandrijving en een carbon stuur.

De Session is altijd al ieders favoriete DH-bike geweest. Het is nu meer dan ooit een scheurijzer geworden dankzij het veersysteem dat meer tractie, meer snelheid en vrijwel geen pedaalterugslag geeft. Bij ons topmodel krijg je natuurlijk ook de allerbeste voorvork, achterdemper en remmen.
- Het nieuwe veersysteem met hoog draaipunt en tussentandwiel verhoogt de tractie, zorgt voor meer snelheid en vermindert de pedaalterugslag zodat de fiets veel stabieler aanvoelt.
- Vrijwel geen pedaalterugslag betekent dat je veel meer vertrouwen krijgt en meer controle hebt in de afdaling - zeker bij het landen van grote sprongen of drops
- Het hooggelegen draaipunt zorgt voor een efficiënter achterwaarts veertraject van de achteras waardoor je meer snelheid meeneemt en je achterwiel niet blijft hangen achter obstakels.
- Door het omzetten van de chip in het onderste demperophangpunt krijg je meer progressie in het veersysteem - 20% voor soepele bikepark-ritten, 25% voor efficiënt racen
- Ons nieuwe DH-maatvoeringssysteem is gebaseerd op de reach - en niet langer op de lengte van de rijder - omdat de reikwijdte de belangrijkste factor is bij de zitpositie op een downhill-bike.

Pure snelheid, geen haperingen
Het hooggeplaatste draaipunt van de Session zorgt ervoor dat de achteras met de achterwaartse krachten van hobbels meebeweegt en niet ertegenin. Op de trail voelt de vering daardoor soepeler aan en biedt hij meer grip en voorwaarts momentum.

Knallen met die bak
De Session heeft standaard de snelle 29er wielen, maar speelse rijders kunnen kiezen voor een mix met een 27.5" achterwiel of zelfs een 27.5" voorwiel voor meer wendbaarheid.

Trail-tuning
Met Mino Link voor het afstellen van de geometrie en vering kun je de Session eenvoudig een progressief rijgevoel geven voor wedstrijddagen en iets rustiger voor trainingen.

Maten op basis van reikwijdte
Bij DH-fietsen heeft je bereik veel meer invloed op je zitpositie en rijkwaliteit dan de zitbuislengte. De maten van onze Session zijn gebaseerd op de reikwijdte, zodat je de opbouw kunt kiezen die bij jou past.

Active Braking Pivot
Active Braking Pivot maakt het mogelijk om onafhankelijk van elkaar in stellen hoe de vering reageert op versnellingen dan wel op remkrachten. Dat betekent meer - en meer betrouwbare - controle op die momenten waarop het van pas komt.



Maatspecifieke lengte van liggende achtervork
De liggende achtervork of het centrale achterdeel wordt langer als de reikwijdte van het frame toeneemt, zodat het gewicht evenwichtig verdeeld wordt, ongeacht de framemaat. Controle bij hoge snelheid en plezier op hoge bergen voor iedereen.